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Büssing-NAG Type G 31

 

 

 

 

 

Besides Daimler-Benz, NAG was the second company which was charged with the development of a three-axle cross-country lorry for a payload of 1.5 tons in the course of the first program for motorisation of the Reichswehr. The vehicle, which was designated NAG Voran, was made in small numbers in 1929 and 1930. These vehicles were tested by the Reichswehr. After Büssing had taken over NAG in 1931, this type was further developed as Büssing-NAG G 31. Until 1935, 2,593 vehicles were made of which ca. 2,300 vehicles were delivered to the Reichswehr and Wehrmacht. Beginning in 1934, a more powerful version was offered, the Büssing-NAG G 31 K.

 

 

 

 

 

Production model:

Year of construction:

Engine:

Capacity (ccm):

Power (HP):

Wheelbase (mm):

Quantity:

 

 

NAG Voran

1929-1930

?

?

?

?

few

 

 

Büssing-NAG G 31

1931-1935

Büssing-NAG Type G

3920

65

2715 + 950

2,593

 

 

Büssing-NAG G 31 K

1934-1935

Büssing-NAG Type L8V

7913

150

3500 + 1000

43

 

 

 

 

 

Versions:

 

 

 

 

 

 

Designation of the motor vehicle:

Abbreviated designation:

 

 

leichter geländegängiger Lastkraftwagen, offen (o)

l. gl. Lkw., off. (o)

 

 

Fernsprechkraftwagen [l. gl. Lkw. off. (o)]

Fsp. Kw.

 

 

Pionierkraftwagen III [l. gl. Lkw. (o)]

Pi. Kw. III

 

 

Fernschreibkraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fernschr. Kw. (Kfz. 61)

 

 

Fernsprechbetriebskraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fsp. Betr. Kw. (Kfz. 61)

 

 

Funkkraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fu. Kw. (Kfz. 61)

 

 

Peilkraftwagen a (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Peil Kw. (Kfz. 61)

 

 

Verstärkerkraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Verst. Kw. (Kfz. 61)

 

 

Druckereikraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Druck. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Lichtauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Lichtausw. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Nachrichtenkraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Nachr. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Schallaufnahmekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Schallaufn. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Schallauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Schallausw. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Stabsauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Stbs. Ausw. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Vermessungsauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Verm. Ausw. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Wetterkraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Wett. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Funkmastkraftwagen (Kfz. 68) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fu. Mast Kw. (Kfz. 68)

 

 

Beobachtungskraftwagen (Kfz. 76) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Beob. Kw. (Kfz. 76)

 

 

Fernsprechkraftwagen (Kfz. 77) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fsp. Kw. (Kfz. 77)

 

 

Funkhorchkraftwagen (Kfz. 77) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fu. Horch Kw. (Kfz. 77)

 

 

 

 

 

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