Banner

 

 

 

 

leichter geländegängiger Lastkraftwagen, offen (o)
für Betriebsstoff und Gerät
[l. gl. Lkw., off. (o)]
[Einheitsfahrgestell für l. Lkw.]

 

 

Büssing_NAG_G_31_Lkw_für_B&G_Handb_f_Heerest

 

 

Besides a 300 litres fuel barrel, two Kästen für Ersatz- und Vorratsteile - boxes for spare and stock parts - and a Kraftwagen-Werkzeugkasten - motor vehicle tool box - were carried along in the leichter geländegängiger Lastkraftwagen, offen (o) für Betriebsstoff und Gerät - light cross-country lorry, open (commercial) for fuels and equipment. (Image from: Handbuch für Heerestaktik Heft 2)

 

 

 

 

 

l_gl_Lkw_f_BetrSt_&_Ger_D_64-1

 

 

This image illustrates the leichter geländegängiger Lastkraftwagen, offen (o) für Betriebsstoff und Gerät loaded according to the loading plan D 64/1.

 

 

 

 

 

l_gl_Lkw_Lkw_f_BetrSt_&_Ger_4_PD_PzJgAbt_49_05_42_HE

 

 

After the production of the l. gl. Lkw., off. (o) was stopped, the leichter geländegängiger Lastkraftwagen, offen für Betriebsstoff und Gerät was built up based on the Einheitsfahrgestell für l. Lkw..

 

 

 

 

 

l_gl_Lkw_für_B&G_WH-161159_I-Wagen_HE

 

 

In the year 1937, the Einheitsbehälter für 20 l (für Kraftstoff) was introduced. This resulted in new possibilities of refueling. In the case of the illustrated vehicle, a rack for Einheitsbehälter was built in on the right side and the Kästen für Ersatz- und Vorratsteile and the Kraftwagen-Werkzeugkasten were built in on the left side.

 

 

 

 

 

- - - - - - - - - - - - - - -

 

 

 

 

 

<< back to the Kfz. without numbers

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

How to find?

Contact

Imprint

Disclaimer

Data privacy statement